fbpx

Uw verzekeringsoverzicht 2019 (UPO)

Rond dit moment krijgen al onze verzekerden een verzekeringsoverzicht of ‘UPO.’ We merken dat veel mensen ons bellen met vragen hierover. Daarom hieronder een paar van de meest gestelde vragen.

  • Wat houdt de WIA-werknemersverzekering in?

    Werkt u voor een bedrijf in de metaal en techniek- of automotive-branche? Dan meldt uw werkgever u aan voor een WIA-werknemersverzekering. Dat is zo afgesproken in de cao. Wordt u ziek of om een andere reden arbeidsongeschikt? Met onze verzekeringen krijgt u dan vaak een aanvulling op uw loon. En u krijgt gratis hulp en ondersteuning van een persoonlijke contactpersoon en onafhankelijke experts.
  • Wat is het UPO en wat moet ik ermee?

    NV schade wil u graag een goed overzicht van uw verzekeringen bieden. Verzekeraars en pensioenfondsen hebben hiervoor samen het UPO ontwikkeld. Op de overzichten staan uw gegevens op 1 januari van dit jaar: naam, werkgeversgegevens en uw loon en verzekeringen. Wij vragen u om deze  gegevens te controleren.
  • Wat als ik niet wil of kan inloggen voor mijn gegevens van NV schade?

    Natuurlijk blijven we u ook een papieren versie bieden. U kunt bellen, schrijven of e-mailen als u berichten van NV schade per post wilt blijven ontvangen.
  • Waarom staat er oude of verkeerde informatie op mijn overzicht?

    Dit overzicht gaat uit van uw gegevens op 1 januari 2019. Was u toen in dienst, dan klopt het dat u dit overzicht van ons ontvangt.

    Bent u na 1 januari verhuisd of van werkgever veranderd? Uw gemeente geeft het automatisch aan ons door als u zich op een ander adres inschrijft. Uw nieuwe werkgever in de metaal en techniek meldt u aan zodat u verzekerd blijft.

  • Ik heb gezegd dat ik alles per post wil krijgen. Waarom krijg ik nu een bericht dat ik kan gaan inloggen?

    Een aantal mensen heeft de verkeerde brief gekregen door een technisch probleem. U hoeft niet op deze brief te reageren, we hebben uw voorkeuren wel goed opgeslagen.
  • Ik woon in het buitenland. Waarom krijg ik een uitnodiging voor Mijn NV schade als ik hier niet kan inloggen?

    Een aantal mensen heeft de verkeerde brief gekregen door een technisch probleem. U hoeft niet op deze brief te reageren. We onderzoeken nog hoe we het beste toegang kunnen geven aan mensen buiten Nederland. U krijgt bericht als u ook kunt gaan inloggen.

  • Waarom krijg ik een brief voor iemand die overleden is?

    Eind mei hebben we de meldingen van overleden personen bijgewerkt. Hebben wij later een melding ontvangen van uw gemeente? Dan was dit helaas te laat om dit mee te nemen in de verzendlijst. We begrijpen dat dit moeilijk voor u kan zijn.
  • Ik heb al ingelogd bij NV schade. Waarom krijg ik nu weer een uitnodiging?

    Heeft u al aangegeven in Mijn NV schade dat u digitale berichten wilt? Zo nee, dan kunt u dit nu aangeven. U krijg dan geen uitnodiging meer.

    U heeft al aangevinkt hoe u berichten wilt ontvangen? Een aantal mensen heeft deze brief onterecht gekregen door een technisch probleem.U hoeft niet op deze brief te reageren.

  • Hoe log ik in?

    • Gaan naar nvschade.nl en klik rechtsboven op ‘Mijn NV schade’.
    • U kunt uw e-mailadres invullen.
    • Er wordt automatisch een link verstuurd naar uw e-mail.
    • Als u op deze e-mail klikt kunt u de volgende gegevens invullen: persoonsnummer, e-mailadres , postcode, adres, huisnummer, geboortedatum.
    • U ontvangt nu weer een link in uw mail. Als u deze opent bent u ingelogd. De link die u ontvangt is 30 minuten geldig en maar één keer te gebruiken. Indien u een tweede keer op de link klikt, wordt deze in verband met veiligheidsredenen automatisch geblokkeerd. U kunt dan een nieuwe link aanvragen.

  • Waarom krijg ik geen e-mail met login-link?

    Als u geen e-mail met login-link ziet, is die vaak in uw ongewenste mail-map terechtgekomen (spam/reclame). Zakelijke netwerken houden door strenge controles soms ook mailtjes tegen of vertragen ze.